Hrútvang - Veronika Válková (Adam Anders)

V magickém dračím dechu vykoval kdysi dávno bůh Varandur legendární meč Hrútvang a věnoval ho prvnímu Pánu draků, Ela-Sidrahovi. Od těch pohnutých časů se Hrútvang v rodu dračích vládců dědí z pokolení na pokolení. Jediné škrábnutí tímto mečem je pro Pány draků i pro samotné draky smrtelné, proto jej střeží jako oko v hlavě - a proto se Hrútvang snaží získat všichni ti, kdož nad nimi chtějí zvítězit. 

Přemýšlela jsem, jestli mám začít číst Wetemau podle toho, jak knížky za sebou vycházely, nebo podle toho, jak jdou za sebou chronologicky. A jelikož jsem už četla Korunu Élladu, která vyšla jako poslední, řekla jsem si, že bude asi lepší začít podle chronologie. Hlavním důvodem bylo velké množství postav, které by se mi mohli třeba plést, pokud bych přeskakovala v ději a pak bych měla chaos v tom "kdo, kdy a kde".
Takže, Hrútvang je první příběh z celé ságy a přestože je na jeho postavy sem tam narážka i v dalších dílech, je to celistvý příběh, který by mohl dobře fungovat i samostatně. Přemýšlela jsem, jaké by bylo číst tuto knihu, aniž bych se se světem Wetemay dříve setkala. Myslím, že právě Hrútvang má natolik celistvý příběh, že je to dobrá vstupenka do země Éllad. Je to také proto, že před začátkem příběhu je v knize nastíněna mytologie a příběhy o élladských bozích a zbytek velkého dění ve světě tu není tak rozpitvávaný, jako v dalších knihách.

Celý příběh je takový komornější, pohádkový, ale rozhodně ne pro děti. Kniha skvěle odvyprávěná a oproti nadcházejícím dílům méně obsáhlá a méně drsná, přesto je vidět, že autorka píšící pod pseudonymem Adam Anders nejde pro trochu krve daleko. Psát recenze na tuto knižní sérii není zrovna jednoduché, protože všechny knihy jsou mistrně napsané, mají spád a skvělé postavy…. a já to musím prostě pořád opakovat, protože to je pravda, Wetemaa mě dostala a každá kniha ze série je skvost. Je pravda, že Hrútvang není úplně na špičce celé série, možná to je proto, že děj není kvůli délce moc rozsáhlý, ale oproti většině knih, co jsem četla je to pecka ;)

80%

Konečné hodnocení: Jako u všech knih této série: skvělé, výborně napsané, úžasné živé postavy, barvitý svět, který mě nepřestane bavit :)

Název: Hrútvang
Série: Wetemaa (1.)
Autor: Veronika Válková ( Adam Anders )
Autor obálky: Jiří Husák
Rok vydání: 2008 (1.vydání: 1996)
Nakladatelství: Epocha
Počet stran: 280

Žádné komentáře:

Okomentovat