Star Wars: Síla se probouzí - A.D. Foster

Před téměř čtyřiceti lety se Star Wars staly kulturním fenoménem. Nyní přicházejí do kin s novými napínavými příběhy, které nás zavedou zpět do galaxie princezny Leiy, Hana Sola, Chewbaccy, Luka Skywalkera, droidů C-3PO a R2-D2 a také mnoha nových postav. Ačkoli Darth Vader byl vykoupen a císař poražen, zlo jen tak snadno nezmizí. Prostá víra v dobro však stále dokáže dát sílu obyčejným lidem, aby se postavili výzvám z nejtěžších.

Tuto knihu jsem si přivezla z letošního Světa knihy. Už jsem dlouho přemýšlela, že si ji přečtu. Zajímalo mě porovnání s filmem, protože byla napsána podle scénáře sedmé epizody Star Wars, která se mě osobně líbila, ale i tak tak bylo pár míst, kdy jsem musela hodně přimhouřit očko. A tak jsem si říkala, že třeba se v knize dozvím nějaké detaily, které mi při sledování filmu nedošly.
Musím říct, že kniha se vážně dobře čte. Je krátká, děj je v ní celkem dost nahuštěný, takže se pořád něco děje. Navíc byla vážně čtivě napsaná, což mě celkem překvapilo. Nečekala jsem od paperbackové novely o vesmírných rytířích napsané podle scénáře filmu nějaký velký literární zážitek. Ale vážně, kam se na ni hrabou některé knižní série tohoto žánru označované jako bestsellery.

Styl psaní je velmi barvitý, za což můžeme poděkovat pravděpodobně i překladu. V textu sice bylo pár překlepů a chyb, ale vzhledem k tomu, že je tato kniha zamýšlena asi původně jako takové to oddechové spotřební čtení do vlaku, tak to neřeším. Takže pokud jste dosud váhali s přečtením a bojíte se, že to nepůjde číst, tak se určitě nemusíte bát ;)
Abych se přiznala, tak se mi asi kniha líbila víc, než film. Je tu sice hodně informací, složitých a exotických názvů a jmen, ale pokud se ve světě Star Wars trochu orientujete (nebo jste viděli film), tak to nebude problém. Oproti filmu se tu skutečně dozvíte spoustu informací na pozadí příběhu, včetně motivací a myšlenek hlavních postav. Co mi přišlo ne úplně šťastné, byly akční scény. Film sám o sobě je poměrně akční a tyto scény se logicky v knize museli vyskytnout také, ale co si budeme říkat, vesmírné bitvy vypadají lépe na plátně se spoustou CGI. Naštěstí byly tyto scény trochu osekané, především závěrečná bitva na základně Hvězdovrah nebyla v knize poměrově tak dlouhá jako ve filmu. Což bylo moudré rozhodnutí. 

70%

Konečné hodnocení: Pokud máte rádi Star Wars a chcete se ponořit do pořádné akční sci-fi jednohubky, nebo chcete prohloubit svůj zážitek z filmu, tak mohu tuto knihu vřele doporučit. Pokud seženu novelizovanou epizodu osm, tak si ji určitě ráda přečtu.

Série: Star Wars
Originální název: Star Wars: The force awakens
Autor: Alan Dean Foster
Rok vydání: 2016
Rok vydání originálu: 2015
Překlad: Tereza Vlášková
Nakladatelství: Egmont
Počet stran: 280

Žádné komentáře:

Okomentovat